Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A Professional Spot For All English Language Teachers
 
HomeLatest imagesRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 

 


Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Getting to Know the TOEFL
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyTue 9 Apr - 1:02 by Solinet

» Yearly Planning 1 AS & 2AS (All Subjects)
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptySun 17 Feb - 21:20 by Youcef DZ

» 2009/2010 Yearly Planning (Gestion Economie)
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptySun 27 Jan - 17:56 by Nacera Elahcene

» YEARLY PLANNING-2 A.S-Literary Streams
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyWed 16 Jan - 0:16 by skynet

» The Writing Process
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyMon 7 Jan - 21:35 by dida

» CAPES Sequence Plan : No Man is an Island "Reading and Writing"
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptySun 30 Dec - 15:09 by hopefulwealth

» Very interesting Grammar practice:the comparative /superlative forms
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyFri 28 Dec - 18:17 by hopefulwealth

» Doctoral Thesis : Approaches to Teaching Writing (Abdelhak Nemouchi)
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyMon 19 Nov - 21:06 by Abonoran goussat

» 1st Year Scientific Streams Yearly Planning 2009-2010
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyMon 19 Nov - 1:03 by dexuse

» 1st Year Literary Streams Yearly Planning 2009-2010
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptyMon 19 Nov - 0:56 by dexuse

Guests’ Number since June 2011
New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M Pageviews=1
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Recommend Orléans Ville English Language Teachers Forum

Bookmark and share the address of Orléans Ville English Language Teachers' Site on your social bookmarking website
Useful Software

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Keywords
term voice teach posters ISLAND first UNIT process test evaluation share passive revew grammar plans paper exam traits POLLUTION lesson diagnostic NOISE waste think pair writing
April 2024
SunMonTueWedThuFriSat
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
CalendarCalendar

 

 New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M

View previous topic View next topic Go down 
Author Message
Redouane
Site Reviewer
Site Reviewer
Redouane


New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M Vide
PostSubject: New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M   New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M EmptySat 9 Feb - 19:25


أوصت الندوات الجهوية المخصّصة لتحليل نتائج الفصل الأول لتلاميذ الأطوار
التعليمية الثلاثة ولاسيما الأقسام النهائية، بمواصلة عملية الدعم، من خلال
استغلال الساعة من السابعة إلى الثامنة صباحا وصبيحة أيام السبت والعطل
الفصلية والأوقات المنصوص عليها في المناشير، وتخصيص مكافآت ''معنوية
ومادية رمزية'' للتلاميذ النجباء بعد نهاية كل فصل، الهدف منها استدراك
الخلل.
تحصلت ''الخبر'' على وثيقة تنص على التوصيات التي رفعت إلى مصالح
المفتشية العامة للبيداغوجيا بوزارة التربية، تضمنت 24 نقطة ''استعجالية''
تعلّقت بالتلاميذ والأساتذة والمفتّشين، عن طريق عرض النتائج المسجّلة
للفصل الأول حسب كل مؤسسة وشعبة ومادة، وتم الوقوف على أبرز نقاط القوّة
والضعف، ومقارنتها بنتائج الامتحانات الرسمية للأقسام النهائية خلال الدورة
الماضية.
وحمّلت نتائج الندوات التقييمية رؤساء المؤسسات التربوية
المسؤولية للإسراع في أخذ التدابير الاستعجالية لتدارك الوضع ''قبل فوات
الأوان''، حسب تعبير الوثيقة، عن طريق رسم خريطة جمعية تخص كل الفاعلين من
طاقم إداري وتربوي، لرفع التحديات واكتساب نتائج أفضل وتعريض كل متقاعس
ومقصّر في أداء واجبه الموكل إليه في هذا الجانب إلى عقوبات صارمة، على
اعتبار أنّ النتائج ''الكارثية'' المحصّلة في الفصل الأول كانت ظرفية،
وألزم هؤلاء بتحسينها في الفصلين المتبقيين بناء على 24 توصية.
وتتصدر
أهم هذه التوصيات التي تحمل طابع ''الإلزام والاستعجال''، مواصلة عمليات
الدعم وتوظيف كل الوسائل للقيام بها وتوفير الجو المناسب وتوجيهها في مجال
تدريب التلاميذ على معالجة مواضيع شبيهة بمواضيع الامتحانات الرسمية وتفعيل
دور جمعيات أولياء التلاميذ وتوظيفها في خدمة المؤسسة والتلاميذ. وأبرز
نقطة تتمثل في استغلال الساعة من السابعة إلى الثامنة صباحا لتكثيف دروس
الدعم، فضلا عن صبيحة أيام السبت والعطل الفصلية والأوقات المنصوص عليها.
وجاء في نقطة مهمة يجري التركيز عليها في الاستشارات الوطنية التي انطلقت
يوم 3 فيفري الجاري، عقد لقاءات مع تلاميذ الأقسام النهائية كل 15 يوما
وزيارتهم في الأقسام وتقديم النصيحة لهم والتذكير بما ينتظرهم من أعمال،
دون إغفال المتابعة الصارمة لمواظبة التلاميذ وفقا للتشريع المدرسي، مع
التركيز على الثلاثي الأخير.
Back to top Go down
 

New Measures: Support Sessions Start at 7 A.M

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum: You cannot reply to topics in this forum
Orléans Ville English Language Teachers' Site :: News Section :: News -