Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A Professional Spot For All English Language Teachers
 
HomeLatest imagesRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 

 


Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Getting to Know the TOEFL
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyTue 9 Apr - 1:02 by Solinet

» Yearly Planning 1 AS & 2AS (All Subjects)
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptySun 17 Feb - 21:20 by Youcef DZ

» 2009/2010 Yearly Planning (Gestion Economie)
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptySun 27 Jan - 17:56 by Nacera Elahcene

» YEARLY PLANNING-2 A.S-Literary Streams
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyWed 16 Jan - 0:16 by skynet

» The Writing Process
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyMon 7 Jan - 21:35 by dida

» CAPES Sequence Plan : No Man is an Island "Reading and Writing"
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptySun 30 Dec - 15:09 by hopefulwealth

» Very interesting Grammar practice:the comparative /superlative forms
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyFri 28 Dec - 18:17 by hopefulwealth

» Doctoral Thesis : Approaches to Teaching Writing (Abdelhak Nemouchi)
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyMon 19 Nov - 21:06 by Abonoran goussat

» 1st Year Scientific Streams Yearly Planning 2009-2010
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyMon 19 Nov - 1:03 by dexuse

» 1st Year Literary Streams Yearly Planning 2009-2010
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptyMon 19 Nov - 0:56 by dexuse

Guests’ Number since June 2011
News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) Pageviews=1
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Recommend Orléans Ville English Language Teachers Forum

Bookmark and share the address of Orléans Ville English Language Teachers' Site on your social bookmarking website
Useful Software

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Keywords
grammar UNIT passive revew think exam test first lesson share process posters voice POLLUTION traits NOISE term writing teach paper pair diagnostic ISLAND waste evaluation plans
March 2024
SunMonTueWedThuFriSat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar

 

 News: Catastrophic Results This Term (2012/2013)

View previous topic View next topic Go down 
Author Message
Redouane
Site Reviewer
Site Reviewer
Redouane


News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) Vide
PostSubject: News: Catastrophic Results This Term (2012/2013)   News: Catastrophic Results This Term (2012/2013) EmptySat 23 Mar - 20:39

كشفت نتائج
الفصل الثاني للسنة الجارية، ضعفا في مستوى التلاميذ خاصة في المواد
الأساسية في الطور الثانوي بولايات الجنوب، باستثناء بسكرة التي حققت نتائج
مقبولة، بالإضافة إلى ولايات بومرداس، عين الدفلى والنعامة. وعلى ضوء هذه
النتائج أبرقت وزارة التربية مراسلة "تذكيرية" إلى مديريات التربية تلزمها
بإبقاء المؤسسات التربوية مفتوحة ابتداء من يوم الغد لبرمجة المذاكرة
الجماعية.

وعلمت "الشروق" أن تشخيص نتائج الفصل الأول
بين وجود مواد تعليمية أساسية تشكل عائقا أمام التلاميذ، كالفلسفة في
الطور الثانوي شعبة آداب وعلوم إنسانية فالمعدل لم يتجاوز 10 من 20، وسبب
الضعف -حسب مصادرنا- يعود بالدرجة الأولى إلى طريقة تدريس المادة التي
وصفتها بالتقليدية و بالتالي تنفّر التلاميذ منها، ورغم اعتماد بعض
الأساتذة وليس أغلبهم على طريقة المقاربة بالكفاءات إلا أنه لم يتم تحقيق
المبتغى المنتظر، والسبب الثاني يعود لمشكل الاكتظاظ الذي طرح بقوة هذه
السنة، على مستوى أقسام السنة أولى ثانوي، نظرا لالتقاء الكوكبتين من
تلاميذ السنة التاسعة متوسط، داخل أفواج أقل ما يقال عنها أنها "مركبة"،
فعنوانها 45 تلميذا في القسم وأساسها الدروس الخصوصية.

وأما بخصوص اللغات الأجنبية، فالتقييم أكد أن الضعف مطروح بقوة
على المستوى الوطني، وليس فقط على مستوى ولايات الجنوب، بحيث لم يتجاوز
معدل التلاميذ 9 من 20، بسبب أن التلاميذ يفتقدون إلى معارف قاعدية في مادة
اللغة الفرنسية بالدرجة الأولى، وعليه فقد ذهبت لجان الندوات الجهوية
المنعقدة مؤخرا إلى المطالبة بإعادة منهاج هذه المادة في مرحلة التعليم
الابتدائي، على اعتبار أن الضعف تعاني منه شريحة كبيرة من التلاميذ، نظرا
لأن هناك من التلاميذ من لا يدرسون هذه المادة أصلا، وأحسن دليل يترجم هذا
الضعف هو الإعفاءات الكبيرة في الامتحانات الرسمية لهذه المادة. وفيما
يتعلق بمادة الرياضيات فالضعف راجع إلى افتقاد التلاميذ لمعارف قاعدية في
الطور الابتدائي، بحكم تخصص معلم اللغة العربية الذي يفتقر للمبادئ
الأساسية للغة، وصعوبة منهاج المرحلة التعليمية الابتدائية.

Back to top Go down
 

News: Catastrophic Results This Term (2012/2013)

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum: You cannot reply to topics in this forum
Orléans Ville English Language Teachers' Site :: News Section :: News -