Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Welcome Dear Guest at Orléans Ville English Language Teachers' Forum.

Take your time to browse the contents of some sections or register , if you wish to , so as to have a full access to the content. We'll be so glad to count you among our humble family members if your choice is the latter.

Bye for now!
Orléans Ville English Language Teachers' Site
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A Professional Spot For All English Language Teachers
 
HomeLatest imagesRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 

 


Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Getting to Know the TOEFL
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyTue 9 Apr - 1:02 by Solinet

» Yearly Planning 1 AS & 2AS (All Subjects)
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptySun 17 Feb - 21:20 by Youcef DZ

» 2009/2010 Yearly Planning (Gestion Economie)
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptySun 27 Jan - 17:56 by Nacera Elahcene

» YEARLY PLANNING-2 A.S-Literary Streams
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyWed 16 Jan - 0:16 by skynet

» The Writing Process
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyMon 7 Jan - 21:35 by dida

» CAPES Sequence Plan : No Man is an Island "Reading and Writing"
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptySun 30 Dec - 15:09 by hopefulwealth

» Very interesting Grammar practice:the comparative /superlative forms
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyFri 28 Dec - 18:17 by hopefulwealth

» Doctoral Thesis : Approaches to Teaching Writing (Abdelhak Nemouchi)
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyMon 19 Nov - 21:06 by Abonoran goussat

» 1st Year Scientific Streams Yearly Planning 2009-2010
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyMon 19 Nov - 1:03 by dexuse

» 1st Year Literary Streams Yearly Planning 2009-2010
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptyMon 19 Nov - 0:56 by dexuse

Guests’ Number since June 2011
 Day of Anger :High School Teachers' Protest  Pageviews=1
Social bookmarking
Social bookmarking reddit      

Recommend Orléans Ville English Language Teachers Forum

Bookmark and share the address of Orléans Ville English Language Teachers' Site on your social bookmarking website
Useful Software

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Keywords
posters teach first NOISE plans exam term waste writing paper grammar UNIT ISLAND diagnostic revew traits passive share think lesson POLLUTION voice process pair test evaluation
April 2024
SunMonTueWedThuFriSat
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
CalendarCalendar

 

  Day of Anger :High School Teachers' Protest

View previous topic View next topic Go down 
Author Message
lous25
Site Owner
Site Owner
lous25


 Day of Anger :High School Teachers' Protest  Vide
PostSubject: Day of Anger :High School Teachers' Protest     Day of Anger :High School Teachers' Protest  EmptySat 25 Oct - 23:09


الكلا" يتهم مفتشين ومديرين بابتزاز أستاذات

احتجاج "الغضب" بالثانويات في 10 نوفمبر المقبل


قرّر، مجلس ثانويات الجزائر، تنظيم يوم احتجاجي في 10 نوفمبر المقبل، أطلق عليه اسم "يوم الغضب"، سيكون مصحوبا بتجمع أمام ملحقة وزارة التربية الوطنية بالرويسو، للتنديد بظروف العمل التي وصفها بالمزرية والوضع الكارثي الذي وصلت إليه التربية والتعليم ببلادنا.
سجل، مجلس ثانويات الجزائر، عقب اختتام أشغال مجلسه الوطني بثانوية حسيبة بن بوعلي بالقبة الجزائر، بعد مرور شهرين على الدخول المدرسي، بأن وضعية المؤسسات التربوية أصبحت "كارثية"، على اعتبار أن حوالي 60 بالمائة من الحركات الاحتجاجية التي نظمت قد نددت بالاكتظاظ داخل الأقسام، في حين أن 50 بالمائة من المؤسسات التربوية تعمل بأكثر من 50 تلميذا في القسم، و40 بالمائة منها تعمل بـ40 تلميذا في القسم، كما سجلت نقابة الكلا نقصا فادحا في التأطير البيداغوجي والإداري، واستشعار حالة اللاأمن عند الجميع، ما أدى إلى نشوب الفوضى والعنف داخل المدارس، في الوقت الذي لا تزال تسجيلات التلاميذ متواصلة لحد الساعة. 

واحتجت، الكلا في بيان لها، على السلوك البيروقراطي للوصاية تجاه الشركاء الاجتماعيين فيما يتعلق بسير الحوار والالتزامات السابقة، خاصة في ظل غياب المفاوضات، التماطل في منح تراخيص عقد المجالس الوطنية والنشاطات الأخرى، كما ندّدت بالتحرش الجنسي الذي تتعرض له الأستاذات من قبل بعض المديرين ومفتشي المواد. بالمقابل فقد سجلت غيابا كليا للوصاية في لعب دورها لإيجاد حلول حقيقية، بل بالعكس تواصل سياسة الهروب إلى الأمام. 




وبن غبريط تواجه "ثورة" النقابات بتجديد الدعوة إلى الحوار 

طلبت، وزيرة التربية الوطنية، نورية بن غبريط، من نقابات التربية المستقلة، ضرورة إفادتها بالانشغالات التي يودون إدراجها ضمن جدول الأعمال الخاص باللقاءات الثنائية قبل تاريخ الـ31 أكتوبر الجاري، لتمكينها من التحضير للقاءات في ظروف جيدة وابتداء من الـ15 من نفس الشهر. 

أوضحت، التعليمة الوزارية المؤرخة في الـ22 أكتوبر، التي بعث بها ديوان الوزيرة إلى نقابات التربية المستقلة، حول اللقاءات الدورية، أنه تماشيا مع التوجهات التي حددتها الوزيرة الرامية إلى إرساء حوار وتشاور دائم مع الشركاء الاجتماعيين، فهي تدعوهم إلى ضرورة إفادتها بكافة الانشغالات والمطالب المرفوعة من قبلهم، التي يودون إدراجها ضمن جدول الأعمال قبل نهاية الشهر الجاري، لكي تتمكن الوزيرة وإطاراتها من التحضير الجيد لتلك اللقاءات الثنائية.
Back to top Go down
 

Day of Anger :High School Teachers' Protest

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum: You cannot reply to topics in this forum
Orléans Ville English Language Teachers' Site :: News Section :: News -